İçoğlanları, Osmanlı Devletinin merkezileşmesi ve personel ikmalindeki görevlile

İçoğlanları, Osmanlı Devletinin merkezileşmesi ve personel ikmalindeki görevlile

İçoğlanları, Osmanlı Devletinin merkezileşmesi ve personel ikmalindeki görevlilerdi. Saraylarda yetişir ve belli yıl aralığı ile çerağ edilip taşrada devleti temsil ederlerdi. Yıldırım Bayezid döneminde ortaya çıkan kuruma “İtten beter rağbet ederlerdi” diye tepki gösterilirdi. https://t.co/2EwRsuFt6D

Osman Gazi hakkında:
Bey ve Emir-i Kebir ünvanını, Fahreddin lakabını kullanırdı

Osman Gazi hakkında: Bey ve Emir-i Kebir ünvanını, Fahreddin lakabını kullanırdı

Kanuni Sultan Süleyman'ın, şehzadeye, geyik avlamasını öğretmesi.

Kanuni Sultan Süleyman’ın, şehzadeye, geyik avlamasını öğretmesi.